Event jako pomijane narzędzie prowadzenia biznesu.

W czasach bardziej odległych eventy organizowano po to, by stały się okazją i uświetnieniem chwil wprowadzających nowe dokonania przemysłu na rynki sprzedaży. Parę lat później cały system organizacji tych imprez uległ nieco zmianie, eventy przeprowadzane były najczęściej w momentach ważnych dla firm, np. żeby uczcić którąś z rocznic istnienia na rynku. Niespełna 20 lat temu zjawisko eventu sprawiało, że w działach pracowniczych wielu firm większości pracowników nie opuszczało podekscytowanie oraz gęsia skórka. Eventy postrzegano wtedy jak wydarzenia o wielkiej klasie, skupiające najważniejszych ludzi z danych branż. Sama impreza była czymś w rodzaju zwieńczenia starań o wspólny zawodowy cel i świadczyła także o prestiżu posiadanym przez wszystkie osoby posiadające zaproszenia na daną imprezę.


Rozwój mediów - przekleństwo czy nowy sposób na event?


Rozwój nowoczesnych mediów, Internetu, rosnąca konkurencja firm organizujących eventy wszelkiego typu sprawiły, że wartość tych wydarzeń towarzyskich nie jest już tak ogromna, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Dlaczego tak się stało, można się pokrótce zastanowić. Duży wpływ na taki stan sytuacji ma zatarcie się świadomości, że event to nie przede wszystkim spotkanie o charakterze rozrywkowym, ale w pierwszej kolejności miejsce, w którym zawiązuje się biznesy i interesy. Jeśli inwestorzy przestaną wreszcie traktować eventy jako okazje do spotkania towarzyskiego, na którym poznać można ładne dziewczyny, a przyjmą wreszcie do wiadomości, że najważniejsze to zawiązać komunikację pomiędzy wybranymi markami – wszystko będzie szło ku dobremu.

 

Jakość jest najważniejsza

 

Event, aby był skuteczny i spełnił pokładane w nim oczekiwania – musi posiadać swoją jakość. Jeśli będzie ona znikoma, unicestwione będą czasami wielomiesięczne zabiegi oraz starania, aby wydarzenie spełniło pokładane w nim nadzieje. Agencje eventowe, zwłaszcza te najmniejsze, poszły już jakiś czas temu po rozum do głowy i zaczęły skupiać się w specyficzne kluby. Dzięki temu zyskują zaufanie potencjalnych klientów o wiele szybciej i sprawniej. Do tego dochodzi także możliwość organizacji większej liczby eventów, jeśli zaangażowane w pracę jest kilkanaście osób, a nie tylko pojedyncze jednostki. Klienci najchętniej wykupują te eventy, które prezentowane są nie jako jednorazowe wydarzenie czy spotkanie.



Indywidualna strategia



Najważniejsze to dobrać odpowiednią strategię do indywidualnego zaopatrywania klientów. Należy przy tym także zachować wszelką spójność z działaniami powierzonej do wypromowania marki. Jedno spotkanie planuje się czasami z wyprzedzeniem o kilka miesięcy, czy nawet lat. W przekonaniu klientów do danej oferty eventowej na pewno pomoże organizowanie ankiet badawczych, konkursów wizytówkowych. Samo gromadzenie baz danych nie wystarczy, trzeba w kierunku klientów wyjść z własną propozycją, im bardziej łamać ona będzie dotychczasowe szablony i stereotypy – tym lepiej. Firma wystawia sobie świadectwo poprzez własną poczytalność oraz namacalność dowodową w postaci realnych osiągnięć i sukcesów na polu branży eventowej. Nie ma lepszego dowodu zaufania i profesjonalizmu.

 

Kategorie: Organizacja imprez,