O najlepiej zarządzanych markach sportowych i ich wpływie na branżę eventową.

Okazuje się, że najpopularniejsze na świecie marki sportowe mają szeroki wpływ na branżę eventową. Czym podyktowane są takie zjawiska i od jakich czynników zależą? Przykładem wartym wskazania może być chociażby NBA – czyli najlepsza liga koszykarska na świecie. Jeszcze w latach siedemdziesiątych oraz osiemdziesiątych liga ta tkwiła w pogłębiającym się kryzysie. Przed kompletnym upadkiem uratowało ją podpisywanie kontraktów z telewizjami, dzięki czemu udało się w szybkim tempie zyskać ważnych sponsorów. Promować zaczęto także personalne gwiazdy w postaci najlepszych koszykarzy. Wpłynęło to na wzrost zainteresowania koszykówka jako sportem. Rosły także budżety klubowe oraz wynagrodzenia dla zawodników udzielających się na boisku.


Kampanie reklamowe sposobem na sukces


Na sławę najpopularniejszego koszykarza lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w NBA – Michaela Jordana wpływ miała niewątpliwie niezwykle udana kampania reklamowa butów firmowanych jego nazwiskiem. Obuwie marki Nike Air Jordan odniosło sukces na rynku na przekór zakazom panującym na boiskach i stadionach. Do tamtego okresu wszyscy zawodnicy musieli mieć jednakowy typ obuwia. Jordan złamał tą zasadę, nosząc buty zaprojektowane specjalnie tylko dla niego. Natychmiast kibice podchwycili ten pomysł, bo jeśli coś jest zakazane i piętnowane – od razu szybko się sprzedaje. Dzięki takiemu rozwiązaniu i sprawnej kampanii reklamowej firma Nike, borykająca się do niedawna z koniecznością zwalniania pracowników, niezwykle dynamicznie w ciągu jednego roku wyszła z dołka finansowego.

NBA jest dowodem na to, jak świetnym narzędziem promocji są dla lig sportowych wszelkiego rodzaju eventy. Wystarczy przyjrzeć się z bliska takim eventom, jak Mecz Gwiazd. W trakcie tego wydarzenia promuje się nie tylko rozgrywki, ale także największe gwiazdy zaproszone do wzięcia w nich udziału. Najlepsi gracze wschodni rywalizują więc z tymi zachodnimi. Każdemu wolno oddać głos na pięciu dowolnie wybranych zawodników. W ten sposób zostanie wybranych pięciu przedstawicieli stron drużyn reprezentujących dwie strony kontynentalne. Widzowie oraz kibice mogą obserwować i komentować wszystkie wydarzenia za pomocą mediów społecznościowych. Mecz Gwiazd w miarę upływu czasu zmienił już swoją nazwę na „All Stars Weekend”. Impreza ta trwa z reguły 3 dni i łączy ze sobą mecze w różnych grupach wiekowych. Mecze transmitowane są za pośrednictwem telewizji oraz Internetu w najdalszych zakątkach świata. Także w Polsce coraz częściej zauważyć można chęć współpracy ze światowymi ligami, przynosi to niebotyczne zyski, choćby ze sprzedaży biletów, o zyskach ze sprzedaży gadżetów związanych z eventami już nie wspominając…


Event połączony z imprezą sportową


Nie ma lepszego sposobu na promocję marki, niż event połączony z imprezą sportową dającą pozytywny dreszcz emocji poprzez rywalizację. Dzięki temu marka znajduje się w zasięgu potencjalnych konsumentów, a przepływ reklamy odbywa się w sposób ciągły, co w rezultacie przekłada się na ekspresowe zyski. Do projektów eventowych popularnych na całym świecie festiwali każdego roku dochodzą nowi inwestorzy.

 

Kategorie: Organizacja imprez,