Pan od eventu!

Praca w branży eventowej niesie ze sobą nie tylko dużo przyjemności, ale przede wszystkim szereg obowiązków, które należy wypełniać, aby wszystko odbywało się zgodnie z założeniami, a do tego przynosiło należyte dochody. Ten artykuł kierujemy przede wszystkim do osób młodych i jeszcze niezbyt doświadczonych w branży eventowej. Podobnie, jak i w innych specjalizacjach, także i tam czeka na nich wiele niespodzianek i zasadzek, które przy zachowaniu trzeźwości umysłu i racjonalnemu działaniu mogą zostać pokonane. Praca w roli event managera przynosi czasem wiele trudności i wymaga także ogromnej siły przebicia, by poradzić sobie z wszelkimi przeciwnościami stającymi nam na drodze.

Na pierwszy rzut oka wszystkim się wydaje, że specjalista do spraw organizacji eventów siedzi całymi dniami w biurze i promuje wydarzenie na stronach społecznościowych. Nic bardziej mylnego! Organizowanie eventu w praktyce to praca w ciągłym ruchu, nerwy, rosnący stres, brak snu, ograniczony kontakt z najbliższymi oraz hektolitry wypijanych napoi energetycznych. Przez wiele miesięcy poprzedzających event wszystko dokładnie się oblicza i planuje.

Takie zabiegi muszą być przeprowadzona z należytym wyprzedzeniem, aby każdy element imprezy został domknięty na ostatni guzik i żeby nie było żadnych uchybień. Dostęp do zawodu event managera właściwie powinni mieć jedynie ci, którzy sprawdzili prace w praktyce i są gotowi ponieść wszelkie konsekwencje swego wyboru. Tutaj nie ma pracy na przysłowiowe „pół gwizdka”. Czas pracy często okazuje się nienormowany, bo w najmniej oczekiwanej chwili trzeba na przykład wykonać szereg telefonów do inwestorów oraz sponsorów. W tej chwili agencje eventowe raczej niechętnie zatrudniają nowicjuszy z branży eventowej. Jeśli chcesz znaleźć dobre stanowisko w renomowanej firmie, musisz mieć bogate cv oraz udokumentowane doświadczenie w organizacji i planowaniu eventów. Wtedy z pewnością szansę na dobrze płatną pracę w branży eventowej wzrosną i przyniosą należyte profity. Dobrze jest się zahaczyć także w środowisku pracy podczas eventów w postaci praktyk.

Wprawdzie nie przynoszą one tak dużych zysków finansowych, jak praca w pełnym wymiarze czasowym, ale przynajmniej zyskuje się oczekiwane wszędzie doświadczenie, bez którego ani rusz do przodu. Praktyki pozwalają na realny ogląd własnych zdolności oraz sprawdzenie ich w sytuacjach ekstremalnych. Jednym słowem – unikniemy rozczarowanie i zdecydujemy, czy rzeczywiście nadajemy się do roli managera. Dobrze jest zadawać przełożonym interesujące i niebanalne pytania, byle zgodne z tematem pracy, możemy wtedy wyraźnie zapunktować i doceniona zostanie nasza inteligencja. Warto porzucić schematy odgrywania jakiejś roli, warto być asertywnym i wystrzegać się podlizywania, bo fałsz od razu da się wyczuć. Szefowi zespołu należy się szacunek, bo to on po zakończonych praktykach zdecyduje, czy płyniesz dalej na danym okręcie, czy też musisz dokonać przesiadki. Trzy magiczne pojęcia – sprawność fizyczna, odporność psychiczna oraz umiejętność pracy zespołowej.

Chcesz zorganizować wspaniały event? Nie czekaj, postaw na profesjonalistów - zobacz co dla Ciebie przygotowali!

 

Kategorie: Praca event managera,